STRESSHANTERING

   Kurser våren 2016 (uppdateras efterhand)

  Kurser i Medveten Andning

   Kurs i Stresshantering

   Fortsättningskurs Stresshantering

 

PRIVAT TRÄNING

Genom samtal hittar vi orsakerna som påverkar din känsla av stress.  Du får lära dig att ta kontroll över de effekterna som stressen har på ditt mående. Du kommer stärka ditt mentala fokus, din förmåga att behålla dig själv i mental och fysisk balans, vara närvarande och maximera din förmåga att prestera vid önskade tillfällen.

Den moderna människan utsätts hela tiden för olika situationer av stress vilket påverkar oss mentalt och kan ge spänningar, stelhet och värk i muskler och leder. Detta leder i sin tur till att vår koncentrationsförmåga, energi, prestation och närvaro i vårt dagliga liv starkt påverkas.

Medvetenhet om hur kroppen reagerar på stress ger dig också förmågan att ta kontroll av stressens negativa påverkan och behålla din inre balans, närvaro och styrka.

Kurser och utbildningar:

Andning och Mentala tekniker

Andning

Du får lära dig ta kontroll över din andning och kunskap om hur du kan använda andningstekniker för att öka ditt fokus och lösgöra spänningar i kroppen.

Mentala tekniker

Vi arbetar därefter vidare med övningar och mentala tekniker för att snabbt kunna försätta sin kropp i balans och öka din närvaro vid situationer som kräver att du har tillgång till hela din kapacitet.

Kursen för andningsteknik och mentala tekniker kan ges som separata kurser

 Mindfulness under rörelse 1 1/2 timme enstaka tillfälle kurs 10 tim

 Under vägledning och harmonisk musik vägleds ni till att öka er medvetenhet om hur ni kan ta kontroll kroppens påverkan av stress. Med kontroll över sin andning och medvetna rörelser kan man skapa inre ro och avslappning. Att använda andningen för att frigöra anspänning i kroppen och höja sitt fokus är en fantastisk metod som används framgångsrikt i olika situationer över hela världen.Tillsammans med medvetna rörelser balanserar vi vår kropp, får minskade spänningar och rörelsefrihet. Att behärska detta ger en känsla av egenkontroll vilket minskar stress och frigör din energi. Till detta behöver du kläder som ger dig rörelsefrihet och ev egen filt. Liggunderlag finns att låna.